“Buddy’’ – Nacionalni EV automobil Skandinavije

September 3, 2012 at 12:00 Leave a comment

Početkom leta, jedan naš prijatelj je prvi put otputovao u Norvešku kod svojih rođaka u Oslu. Tokom boravka posetio je nekoliko gradova i više oblasti Norveške. Vratio se kući pun pozitivnih utisaka, video je i čuo mnogo toga interesantnog.

Norveška se nalazi u severnom delu Skandinavskog poluostrva. Vremenski uslovi nisu najpovoljniji ali norvežani važe za narod koji ne kasni i nema izgovor za neuspeh na poslu. Bez obzira na vremenske uslove nema zastoja u saobraćaju i transportu.

Pored vožnje bicikla, koja spada u popularniji način prevoza, poseban utisak ostavio je veliki broj električnih automobila. Posetio je nekoliko gradova i primetio da je električnih automobila puno. Najviše ih ima u Oslu.

Jedan od modela koji se najviše vozi je Buddy’’ automobil domaćeg, Norveškog proizvođača.

Za većunu ljudi sa naših prostora ovaj proizvođač je nepoznat jer je reč o automobilskoj kući koja je fokusirana isključivo na proizvodnju električnih automobila koji se prodaju na domaćem tržištu.

Ideja za izradu ovakvog automobila bila je prvenstveno da se konstruiše jeftin, nacionalni automobil koji ne zagađuje životnu sredinu.

Prilikom konstrukcije akcenat je stavljen na ekonomičan, tih i pouzdan način prevoza. Prvenstveno je napravljen da zadovolji osnovne gradske potrebe prosečnog vozača.

Tako je nastao Buddy’’. Dugačak je 2.5 metra, registrovan je za tri osobe, jednostavan za vožnju i parkiranje.

Sa jednim punjenjem baterije može da pređe do 120 kilometara u zavisnosti od uslova vožnje.

Ugrađen je i ECO-metar koji pomaže da se dodatno uštedi baterija kada se vozač nađe u gradskoj gužvi ili prilkom dužeg putovanja.

Da bi se baterija potpuno napunila potrebno je od 6 do 8 časova. Postoji mod gde je bateriju moguće puniti samo jedan čas ali u tom slučaju automobil prelazi samo do 10 km.

Ugrađene baterije su NiMH, koje se mogu naći i kod nekih modela Toyote.

Buddy’’ se izdvaja i po odličnoj garanciji, proizvođač daje garanciju na 100.000 pređenih kilometara ili 10-to godišnju garanciju na motor automobila.

Prilikom konstruisanja automobila srednje klase, kompanije se takmiče u dizajnu i velikom broju ugrađenih komponenti. Koncept Buddy-ja je suprotan, konstruisan je da malo troši i da bude izuzetno jeftin za održavanje. Na tržištu se može naći u skromnoj, osnovnoj opremi. Dodatna oprema se dodatno naplaćuje i ugrađuje.

Zahvaljujući odličnoj strategiji proizvođača, Buddy je postao jedan od najprodavanijih električnih modela u Skandinaviji.

Faktor ekonomičnosti bi možda bio ključan i na našem tržištu, pošto je po ceni ovaj model jaftiniji od mnogih u klasi. Dok je cena od 1.5 do 2.0 eura za pređenih 100 kilometara električne energije daleko povoljnija u odnosu na novac koji danas izdvajamo za vožnju na benzin u gradu.

ekospark.com\portal

Advertisements

Entry filed under: Tehnologija, Vesti. Tags: , , , , , .

Izgradnja najveće solarne elektrane Ivanpah Rizik od vrelih talasa u gradovima

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

Subscribe to the comments via RSS Feed


Upišite Vašu e@mail adresu:

ekospark@gmail.com

ekospark@gmail.com

Pratite nas na Twitter-u

Tweeter

Postani fan na Facebook-u

FB

YouTube Kanal

YouTube Kanal

Zvanična Prezentacija

ekospark.com